Blog

De beste promotie voor een volhoudbare samenleving.

We hebben een winnaar!

Posted at 21 november 2012 | By : | Categories : Blog | 0 Comment

Get2Better vind dat startende ‘groene’ ondernemers een steuntje in de rug verdienen. Helemaal in een onzekere tijd als deze. Daarom heeft Get2Better een wedstrijd uit geschreven. Laat het me weten via facebook of twitter om elk kwartaal kans te maken op een gratis logo!

De eerste winnaar is Jeroen Haringman. Al jaren in de weer met duurzame onderwerpen met een voorliefde voor techniek. En dan met name (zonne)energie en de World Solar Challenge. Zijn site, Solarwebsite, trekt dan ook vele bezoekers.

Daarnaast is hij verzot op meten! Hij meet alles door. Zijn eigen energie verbruik, de opgewekte energie van zijn zonnepanelen, het verbruik van apparaten, you name it! Sinds kort heeft hij er een ‘speeltje’ bij… Een warmte-meter. Daarmee kan hij, vooral in de wintermaanden, huizen scannen en zien waar er energie verloren gaat.

Dat bevalt hem zo goed, dat hij aan het verkennen is of hij hier een bedrijfje mee kan beginnen. Het scannen van huizen om zo in kaart te brengen waar warmte lekt. Dat scheelt energie en dus geld. De naam, sWatt-team, had hij al. En of Get2Better hier dan een logo voor wilde ontwerpen. Natuurlijk! Dus aan de slag! Het typerende van een warmtemeter is het typische beeld dat het oplevert. Rode kleuren zijn warm en koude kleuren zijn, je raadt het al, koud! Je huis ziet er heel anders uit. Dat was de start. Hieronder de eerste verkennende ontwerpen.

Nog best lastig
Jeroen kwam erachter dat het stiekem nog best lastig is, dat vak van mij! En dat is het zeker! Wat wil je zeggen en hoe vertaal je dat naar een duidelijk beeld. Typografisch waren we er snel uit, maar het beeldmerk was wel even stoeien. Gelukkig viel mijn laatste ontwerp in de smaak. Gelukkig, omdat ik hem zelf ook sterk vond. Het gebeurt wel eens dat de opdrachtgever aanpassingen wil doorvoeren die het geheel er niet beter op maken. Begrijpelijk, want van jongs af aan zijn we opgegroeid met beelden. Daarom vraag ik altijd eerst of de klant een bepaalde voorliefde voor kleuren of beelden heeft. Dan weet ik waar ik naartoe moet werken. Na intensief op en neer mailen en chatten, is dit het uiteindelijke ontwerp geworden.

There you have it! Jeroen is nu de trotse bezitter van een eigen logo en kan hij verdere stappen ondernemen. Zijn gewonnen logo is te gebruiken voor briefpapier, zijn site, als avatar voor sociale media en vele andere toepassingen. Het was een leuke samenwerking en Get2Better wenst het sWatt-team heel veel succes met zijn verdere plannen!

Ben jij de volgende winnaar?
Ondertussen zijn we begonnen met een nieuwe ronde! Ken je iemand die speelt met de gedachte om een eigen (groen) bedrijf te starten of ben je er zelf mee bezig? Stuur me een bericht op Facebook of een tweet op Twitter! En wie weet win jij ook een gratis logo!

Leave a Comment