Infographic Designer

and data vizualisation

De age of big data vraagt slimme manieren om grote hoeveelheden informatie inzichtelijk en begrijpelijk te maken. Een van die manieren: de infographic. Maar ook om andere redenen zouden infographics een vast onderdeel moeten zijn van content marketing (Bron: Anna Dijkman, RedactiePartners).

Zes redenen waarom infographics in uw content marketingstrategie thuishoren

1. Aantrekkelijk
Een infographic trekt de aandacht. Mensen houden van feitjes, overzichtjes en lijstjes. Bovendien zijn mensen meer op beelden dan op teksten georiënteerd.

2. Toegankelijk
Mensen verwerken beeld sneller dan tekst en onthouden beelden beter. De kans dat uw boodschap overkomt is groter via een infographic.

3. Sociaal
Infographics zijn makkelijk te delen via social media dus uw potentiële bereik is groot.

4. SEO
In google wordt in zoekacties steeds vaker de zoekterm ‘infographic’ gegeven. Volgens jeffbullas.com is dat in de afgelopen twee jaar zelfs met 800% gestegen. Ook als een infographic ‘embedded’ wordt op een andere site, levert dat een hogere Page Rank op.

5. Grip op complexe materie
Een goede infographic geeft inzicht en overzicht.

6. Multimediale uitrol
Een infographic kan worden opgenomen in een printuitgave, maar ook worden gepubliceerd op internet. Het kan worden hergebruikt in een (online) jaarverslag, folder etc.

Op een aparte site

Voor deze discipline is een aparte site ingericht. Te weten www.infographic-designer.nl. Je vindt daar niet alleen de portfolio, maar ook mooie of interessante infographics over allerlei onderwerpen. Daarnaast handige tips om zelf aan de slag te gaan.

Dus bezoeken die site!